7 Temmuz 2013 Pazar

Notes-4

Functions of language:     
   1)Ideational Function
   2)Interpersonal Function
   3)Textual Function

Oral Communication Problems:          
 1)Inhibition(Engelleme,kısıtlama)      2)Nothing to say
 3)Low or uneven participation           4)Use of mother tongue

Controlled Speaking Activities:

1)Interview      2)Picture Activities       3)Exchanging  Information     
 4)Information Gap Activities     5)Problem Solving Act.

Controlled Free Speaking Activities:    
  1)Dialogues        2)Role-play

Free Speaking Activities:    
1)Free Role Play      2)Simulation   3)Discussion      4)Performance Act.   
                                               
 5)Story Telling   6)Oral Reports

Roles of the Teacher in Implementing Activities:

1)Prompter(teşvik eden)     2)Participant        3)Feedback Provider


SOME TYPES OF LEARNING AND TEACHING ACTIVITIES,DRILLS,DIALOGUES

Inflection:Bir kelimenin farklı biçimde yer alması  (e.g.I bought a book-I bought books)

Replacement:I visited my grandmother-I visited her.

Substitution:Kelime değiştire değitire farklı bir şey elde etme(Single slot-double slot-multiple slot-bir seferde kaç kelimenin değiştiğiyle ilgili)

  e.g.I made a cake (Mary)-Mary made a cake (buy)-Mary bought a cake

Expansion:Kelime eklenerek cümle büyütülür.

  e.g.Paul eats meat(never)-Paul never eats meat.

Contraction:Daha kısa ifade etme.

e.g. She says that she is hungry-She says it.

Transformation:Bir cümlenin farklı form(olumsuz-soru) ya da tenste söylenmesi

e.g.Julia is sleeping-Julia isn’t sleeping-Julia was sleeping

Integration:İki cümlenin bir cümle olması-Relative clause gibi

Restoration:Cümle yapma

e.g.Martin/wait/you/now-Martin is waiting for you now.

Rejoinder:Uygun şekilde cevap verme(gently/surprised/regretfully gibi kelimelerle cevap yönlendirilir)


TYPES oF LISTENING

a)Discriminative Lis.:Sesleri ve dinleme sırasında karşımıza çıkan vücut dilini ayırt etmeye çalışırız.Elbetteki dinleme öncesinde bunların anlamlarını farkında olmalıyız

b)Comprehension Lis.:Anlamı  anlamaya çalıştığımız basamaktır.Bunun için de kelime ve gramer bilgisi gerekir.

c)Critical Lis.:Anlamın ötesine geçilip değerlendirme yapabileceğimiz ,yorumlayabileceğimiz basamaktır

d)Biased Lis.:Dinleyicinin duymak istediğini duyduğu durumdur.Alışkanlıklar bunda etkendir.Geçmiş alışkanlıklarımız yeni duyduğumuz şeyleri olduğu gibi algılamamızı engeller.(E.g:My grandmother can ride a motorbike  CÜMLESİNİ My grandmother can’t ride a motorbike OLARAK ALGILAYABİLİRİZ)

e)Evaluative Lis:Söylenenlerin yorumunu yapar,iyi mi kötü mü,doğru mu yanlış mı ayrımına gidebiliriz.BU basamak genelde fikir değişikliği yapılmaya çalışıldığında uygundur.Bir tartışma konusunun ya da fikrin zayıf ve güçlü yönlerini ayırt edebiliriz.

Reading Comprehension

Literal Comp.-anlamak hatırlamak için

Inferential Comp.-bilgi aranır

Critical or evaluative comp.-okuduğumuzla kendi bilgi ve değerlerimizle karşılaştırırız

Appreciative-bir duygu ya da değer edinmek için


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder